TEK NUMARAMIZ 112 DUYURUSU

Avrupa Birliği Konseyi, 29.07.1991 tarih ve 91/396 sayılı kararı ile “112” hattının üye devletlerin telefon ağlarında “Tek Avrupa Acil Çağrı Numarası” olarak kullanımını öngörmüştür. Bu kapsamda; AB müktesebatına uyum çerçevesinde Telekomünikasyon Kurulu’nun 11.03.2002 tarihinde aldığı karar ile hâlihazırda ülkemizde sadece sıhhi imdat çağrıları için kullanılan 112 kısa numarasının “ Ulusal Kapsamda ​Tek Acil Çağrı Numarası” olarak tahsis edilmesine karar verilmiştir. Çalışmalara, 2003 yılında Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığının iş birliği ile MATRA Projeleri kapsamında başlanmış olup, 06 Nisan 2005 tarihinde Antalya “Pilot İl” olarak belirlenmiş ve 2009 yılında Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi Türkiye’nin ilk acil çağrı merkezi olarak hizmet vermeye başlamıştır.

“Sağlık, Emniyet, Jandarma, İtfaiye, AFAD, Orman Yangını ve Sahil Güvenlik” kurumlarına ait tüm acil çağrıların 112 numarası altında ve tek merkezden karşılanması amacıyla Bakanlığımızca kurulan 112 Acil Çağrı Merkezlerinin 81 ilde yaygınlaştırma süreci 2021 yılı Temmuz ayında yaygınlaştırma sürecinin tamamlanması ile birlikte kamuoyunu bilgilendirme çalışmalarına öncelik verilmiştir​.

Bu doğrultuda; acil yardım ihtiyacı olan kişilerin çok sayıda numarayı aramak yerine “sadece 112”yi aramaları gerektiğinin bilgisini vermek, 112 Acil Çağrı Merkezlerine gelen gereksiz ve asılsız çağrılar nedeniyle artan iş yükünü azaltmak ve acil çağrı ve yardım hizmetlerinin etkinliğini artırmak amacıyla 2025 yılında “Tek Numaramız 112” çerçevesinde tanıtım faaliyetleri yapılması planlanmıştır.​

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.