
TEK NUMARAMIZ 112 DUYURUSU
Avrupa Birliği Konseyi, 29.07.1991 tarih ve 91/396 sayılı
kararı ile “112” hattının üye devletlerin telefon ağlarında “Tek Avrupa Acil
Çağrı Numarası” olarak kullanımını öngörmüştür. Bu kapsamda; AB müktesebatına
uyum çerçevesinde Telekomünikasyon Kurulu’nun 11.03.2002 tarihinde aldığı karar
ile hâlihazırda ülkemizde sadece sıhhi imdat çağrıları için kullanılan 112 kısa
numarasının “ Ulusal Kapsamda Tek Acil Çağrı Numarası” olarak tahsis
edilmesine karar verilmiştir. Çalışmalara, 2003 yılında Hollanda Hükümeti ile
T.C. İçişleri Bakanlığının iş birliği ile MATRA Projeleri kapsamında başlanmış
olup, 06 Nisan 2005 tarihinde Antalya “Pilot İl” olarak belirlenmiş ve 2009
yılında Antalya 112 Acil Çağrı Merkezi Türkiye’nin ilk acil çağrı merkezi
olarak hizmet vermeye başlamıştır.
“Sağlık, Emniyet, Jandarma, İtfaiye, AFAD, Orman Yangını
ve Sahil Güvenlik” kurumlarına ait tüm acil çağrıların 112 numarası altında ve tek
merkezden karşılanması amacıyla Bakanlığımızca kurulan 112 Acil Çağrı
Merkezlerinin 81 ilde yaygınlaştırma süreci 2021 yılı Temmuz ayında
yaygınlaştırma sürecinin tamamlanması ile birlikte kamuoyunu bilgilendirme
çalışmalarına öncelik verilmiştir.
Bu doğrultuda; acil yardım ihtiyacı olan kişilerin çok
sayıda numarayı aramak yerine “sadece 112”yi aramaları gerektiğinin bilgisini
vermek, 112 Acil Çağrı Merkezlerine gelen gereksiz ve asılsız çağrılar
nedeniyle artan iş yükünü azaltmak ve acil çağrı ve yardım hizmetlerinin
etkinliğini artırmak amacıyla 2025 yılında “Tek Numaramız 112” çerçevesinde
tanıtım faaliyetleri yapılması planlanmıştır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.